E-mail

kontakt@dboho.pl

Telefon

+48 788 01 01 31

Dane firmy

NIP: 816-167-32-34
37-312 Łętownia 185

Katalogowanie stron – Co i jak.

SEO Poradniki Katalogowanie stron – Co i jak.
wyglad wpisu - kohany katalog

Katalogowanie stron – Co i jak.

Dowiedz się jak katalogować strony i sklepy internetoweKatalogowanie stron internetowych – jak sama nazwa wskazuje jest to dodanie swojej strony do pewnego katalogu, w odpowiedniej tematycznie sobie kategorii. W katalogach umieszczamy przede wszystkim informacje:

– Tytuł strona ( zazwyczaj jest też on anchorem, jaki dostaniemy pod swoim linkiem).
– Opis strony, ( który przeważnie jest określany, jako minimum 200 znaków).
– Czasami są pola tj. (opis krótki oraz opis długi).
– Adres strony, ( czyli link do katalogowanej strony).
– Inne dodatkowe pola, jakie możemy spotkać to: ( e-mail, język strony, rodzaj skryptu, oraz pola dla firm).

Dlaczego warto katalogować strony?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta, a mianowicie katalogując stronę, przy małym wysiłku zdobywamy bardzo dużą ilość dobrych linków, prowadzących do naszej witryny. Ponadto katalogowanie bardzo przyśpiesza indeksację naszej witryny. Ostatnio zdarza się również, że katalog jest źródłem ruchu dla strony, ( mogę to potwierdzić tym, że bardzo często zdarza się to w sytuacjach, gdy ktoś ręcznie kataloguje strony i w każdym katalogu odwiedza kategorię katalogi stron, gdzie szuka następnego dobrego katalogu do dodania swojego wpisu). Może to niektórych śmieszyć, ale tak często bywa, ja sam znajduje takie katalogi, których nie ma na żadnych listach. Są też przykłady, gdzie wpis w katalogu na temat danej strony znajduje się wysoko na dość popularne frazy.

Jakie katalogi są najbardziej skuteczne? Jaki katalog wybrać?

Aby być pewnym, że katalogowana przez nas strona odniesie jakiś sukces, musimy zadbać o to by trafiła ona do odpowiednich katalogów. Dlatego też przy wyborze katalogów warto zwrócić uwagę na takie czynniki:

  • Page Rank – im wyższy PR posiada katalog tym lepiej dla naszej strony. Gdyż wtedy częściowa moc przekazywana jest na naszą stronę, którą katalogujemy.
  • Moderacja – moderowane katalogi, są bardzo zadbane – gdyż nie przyjmują do swojej bazy zaśmieconych stron i nie wartościowych. W takim katalogu warto dodać link gdyż jest on na stronie tylko i wyłącznie z wartościowymi stronami. Niemoderowane katalogi, cechują się tym, iż zaraz po wypełnieniu wszystkich pól, dostaniemy od razu link do naszej strony.
  • Wiek katalogu – wiek katalogu, w którym zamierzamy dodać wpis, też ma ogromne znaczenie.  Po pierwsze, jeśli katalog jest już w sieci i ma kilka lat to mamy pewność, że jeśli był już tyle to na pewno nie zniknie on tak szybko. Po drugie strony starsze, mają już w wyszukiwarkach uznanie oraz ustabilizowaną pozycję.
  • Ilość linków – im więcej linków prowadzi do katalogu, tym staje się on mocniejszy. Warto takie rzeczy sprawdzać przy pomocy majesticseo, bądź narzędzia ahrefs.
  • Płatności – ostatnio bardzo spotykane są płatne katalogi, do których przyjmowane są jedynie mocne strony, lub po prostu pobierana jest opłata za moderację. Warto jednak wydać te 2zł jednorazowo za zdobycie mocnego linku z katalogu o wysokim Page Rank.
  • Wpis Premium – czasami zdarza się, iż katalog oferuje wpisy premium, które charakteryzują się linkiem zwrotnym na wszystkich podstronach serwisu, lub linkiem w dziale przyjaciele, bądź reklamą bannerową w którejś części menu. Warto by wybrać taką reklamę, gdzie nasz link znajdzie się na wszystkich podstronach katalogu, lecz związane jest to z dużym kosztem.

Kilka dobrych rad:

  • Najlepszym rozwiązaniem na dość unikalne tworzenie opisów jest pisanie tekstu w formie synonimowej. Przykładem takiego tekstu może być:

{Witam|Witam serdecznie} wszystkich na mojej {stronie|witrynie} {dboho|dboho.pl}.

  • Oczywiście do każdego słowa, da się wymyślić bardzo dużą ilość takich synonimów, lecz nie będę tutaj umieszczał informacji na ten temat. Taki utworzony tekst z synonimami możemy mieszać za pomocą narzędzia umieszczonego w serwisie unikalnatresc.pl w lewym menu, pod nazwą mieszarka synonimów.
  • Pamiętaj, żeby nie przesadzać z dodawaniem wpisów. Nagły przyrost linków może spowodować bana lub filtr. Warto, więc dla domen z wiekiem mniejszym niż pół roku zacząć od 1-2 linków dziennie i z miesiącem zwiększać o jeden. Dla stron starszych niż pół roku, można nawet dodać po 5-7 linków dziennie.
  • Warto zakupić paczkę tematycznych tekstów o unikalnej treści od profesjonalistów. Cena takiej paczki tekstów to około 60zł za 100 unikalnych opisów. Cena niska, a efekt gwarantowany.
  • Możesz skorzystać z automatów do katalogowania lub pół automatów. ( Czego zbytnio nie polecam, lecz o tym w dalszej części).

Aby zwiększyć skuteczność takich tekstów, możesz wykorzystać wielopoziomowe synonimy, które popisałem tutaj.

Podlinkowanie wpisu:

Zapewne, każdy chce by dodany wpis do katalogu został zaindeksowany przez robota, dlatego warto taki wpis podlinkować z precla, lub innego katalogu bądź dodać adres do wpisu na swojej jakiejś stronie lub do SWL (w ostateczności i z umiarem). Jak widzisz istnieje wiele metod na to aby podlinkować swój wpis. Pamiętaj aby dbać o swoje wpisy (miejsca, gdzie zdobywamy linki) tak jak o swoją stronę, dzięki czemu osiągniesz lepsze efekty.

W jaki sposób ułatwić sobie katalogowanie?

Wiele osób, które zaczęło katalogować strony i, które poczuło już to, że katalogowanie, to nie jest zbytnio ciekawy i przyjemny sposób, próbuje szukać wszelkich metod by w jakiś sposób, komputer robił to za niego. Wszystkich, którzy poszukują takiego rozwiązania mówię, że istnieje, lecz nie jest darmowe. Za program lub skrypt do pozycjonowania ( katalogowania lub preclowania) należy zapłacić minimum 100zł. Za tą cenę kupimy już pół automat do katalogowania stron, czyli taki program, który ma wbudowaną w sobie przeglądarkę oraz konfigurację projektu, w której zdefiniujemy, co ma być, w jakim polu, a następnie podczas wejść na dany katalog, program sam wypełnia pola wcześniej zdefiniowanymi opisami. Takie programy, posiadają już wbudowaną mieszarkę synonimów, co bardzo się przydaję, gdyż daje nam to zawsze bardziej unikalny tekst. Wadą półautomatów jest to, że musimy przed każdym dodawaniem, ręcznie przepisać kod Capach, który zazwyczaj jest mało czytelny i można się nieźle zdenerwować dodając wpis. Inne bardziej zaawansowane skrypty lub programy do tych celów, które w pełni automatycznie dodają wpis za nas, są bardzo drogie, lecz ich koszt na pewno się zwraca, a czas, który byśmy musieli poświęcić na pracę, jaką wykonał program za nas jest bezcenny.

W skrócie na koniec odnosząc się do SOFTU SEO do pozycjonowania powiem tak: ,, Jak nie masz dobrej listy miejsc na reklamę swojej strony to lepiej nie korzystaj z Automatów bo szybciej zobaczysz bana lub filtr jak jakikolwiek efekt ”.  Takie automaty świetnie nadają się na dodawanie artykułów na własne zaplecza itd.

Na koniec

Na koniec chciałbym dodać, że katalogowanie ręczne jest naprawdę bardzo opłacalne. Na pewno czas, jaki wydaliście na ręczne katalogowanie strony, zwróci się wam w postaci zwiększenia Page Rank lub zwiększenia innych współczynników. Katalogowanie jest bardzo żmudną i męcząca pracą, lecz warto je wykonywać i zdobywać lepsze statystyki i moc dla swojej witryny. Pamiętaj aby katalogować w miejscach, które naprawdę mają sens. Dodawanie wpisów w spamerskich miejscach może Ci jedynie zaszkodzić.

Komentarze

  • 1 września 2010

    Bardzo ciekawy artykuł.. akurat jestem na etapie pozycjonowania bloga. Stosuję już kilka z wymienionych tu rad… jest też kilka nowych, mam nadzieję, że to poskutkuje.. 🙂

    Dopiero zaczynam. Dodaje stronę ręcznie. Postara się za miesiąc dać tu jakąś odpowiedź czy coś się zmieniło i czy moje działania działają.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 14 marca 2012

    Ja dopiero zaczynam i robię to półautomatem, ale bał bym się przejść na automat, czasami dodawarki się mylą i wpisują bzdury w niektóre pola, czasami z synonimów powstaje dziwne zdanie, ale to już chyba kwestia gustu, ja bym przyjął taką strategię do dobrych katalogów unikalne wpisy ręczne, precle itp. automat

  • 22 listopada 2013

    A jak to jest z katalogowaniem wpisami z multikodem? Czy ma sens pozyskiwanie duzej ilosci linkow z katalogow znajdujacych sie na tym samym serwerze i linkowanych mniej wiecej z tych samych zrodel? Czy skutecznosc takich wpisow jest nizsza?

  • 6 grudnia 2013

    W tej chwili liczy się bardzo jakośc linków. Katalogowanie w dalszym ciągu daje pozytywne rezultaty o ile robimy to z głową i wybieramy „dobre” katalogi. Oczywiście każdy katalg to wg gogle „zło” :
    Puki co zapraszam na rssblog.pl, wpisy darmowe i płatne w zależności od wybranego pakietu.

  • 2 lipca 2014

    Katalogi to przeżytek, z tym stwierdzeniem spotykam się coraz częściej. Lepiej zdywersyfikować mocno źródła linków i zmieniać się wraz z użytkownikami. Media społecznościowe, angażowanie aktywności itp itd. Temat rzeka, który z czasem się zmienia. Może kiedyś zacznę nadążać 🙂

Zostaw komentarz