Wraz ze wzrostem popularności narzędzi SEO, które dość często opisuje na blogu. Postaram się pisać więcej w tym kierunku. Niedługo będzie nowa odsłona bloga, ale tymczasem jeszcze trwają pewne testy. Dziś chciałbym zaprezentować bardzo ciekawe narzędzie Online, które pozwoli na analizę linków zwrotnych. Dzięki niemu bardzo szybko i wygodnie można przejrzeć sobie i przeanalizować profil linków. Mowa tu o Ahrefs.com, które przez długi czas pokazywało dość mało zadowalające wyniki. Kto wie może wkrótce dorówna Majesticseo.com ;). Cały opis będzie przeprowadzony z perspektywy konta darmowego. Przedstawię tu kilka najważniejszych rzeczy, które pozwolą na szybką analizę domeny lub konkretnego adresu url. Na wielu polskich stronach istnieją wpisy, które przedstawiają dokładny jego opis.

Szybka analiza URL lub domeny za pomocą ahrefs.

Po wejściu na stronę główną ahrefs.com musimy wybrać z menu Site Explorer.

ahrefs - strona główna

Strona główna serwisu ahrefs.com

Po wejściu zakładkę Site Explorer, posiadamy pole w które wpisujemy adres domeny lub pełen adres url do analizy.

Site Explorer - wygląd

Podstrona Site Explorer serwisu ahrefs.com

Wpisujemy przykładowy adres url, który chcemy analizować. Na dole wybieramy URL i klikamy Explore Links.

analiza url - wygląd

Analiza URL – Wygląd.

Otrzymujemy bardzo ładne statystyki w postaci różnego rodzaju wykresów, a także w postaci tabel i liczb.

tabele - wyglad

Jakie informacje zawierają wykresy?

  • Informacje na temat rodzajów linków np. (graficzny, tekstowy, follow, nofollow, itd.), a także jaki procent wszystkich linków każdy z nich stanowi.

kolowe - wyglad

  • Informacje na temat ilości linków i z jakich tld.

TLDs - wygląd

  • Informacje na temat wszystkich linków, nowych oraz utraconych.

backlinks - wygląd

Ograniczenia?

Jak wiadomo nie ma nic za darmo. Bez rejestracji możemy wykonać 5 zapytań. (Przełączanie pomiędzy zakładkami Overview / External itd.) traktowane jest jako wykonanie zapytania.

requests left - wygląd

Po rejestracji (konto darmowe): Limit zapytań zostaje zwiększony do 10. Limity nakładane są na IP (ilość/dzień).

Nawet po zalogowaniu nie mamy dostępu do wszystkich opcji, gdyż musimy wykupić odpowiedni plan. Ceny jak dla osób, które zaczynają dopiero swoją przygodę z SEO mogą wydawać się kosmiczne. Aktualne ceny można znaleźć pod linkiem Plans & Pricing, który znajduje się w menu na stronie ahrefs.

subscribe to see this info - wyglad

Historia ostatnio analizowanych stron

historia ostatnia analizowanych stron - wygląd

Jeżeli nie lubimy wpisywać po 100 x tego samego adresu do analizy, to możemy skorzystać z historii ostatnio analizowanych adresów. Bardzo fajna opcja.

Zakładka External Backlinks

External Backlinks filtr- wygląd

Na samej górze mamy bardzo dużo opcji filtrów, które możemy zastosować w dowolny sposób, tak aby wybrać dane, które najbardziej nas interesują.

Poniżej mamy tabelę, która przedstawia przefiltrowane dane:

External Backlinks dane - wygląd

Jeżeli jesteśmy zalogowani widzimy tylko 5 wyników, które dokładnie są przeanalizowane. W tym tylko 1 wynik zwraca analizę z G+, FB (like i share), Tweets. Aby więcej uzyskać informacji musimy wykupić abonament.

Zakładka New / Lost

New - Lost link - wyglad

Jak wspomniałem już wcześniej. Możemy przeanalizować linki, które zostały ostatnio dodane lub utracone. Znajdziemy to w zakładce New / Lost. U góry wybieramy miesiąc z którego ma pochodzić analiza, a następnie klikamy na słupek, który nas interesuje bądź wybieramy dzień za pomocą kalendarza obok wykresu. Po kliknięciu otrzymamy na samym dole tabelę z danymi:

wynik - wyglad

Po co nam to narzędzie?

– Dowiemy się na jakie słowa kluczowe prowadzą linki do naszej strony.

– Dostarczy nam ono informacji na temat profilu linków zwrotnych.

– Gromadzenie informacji na temat nowych linków prowadzących do strony, oraz tych, które zostały usunięte.

– Bardzo szybko jesteśmy w stanie ocenić wartość analizowanego serwisu lub podstrony.

Narzędzie stale jest rozwijane, a także ulepszane o nowe i bardziej ciekawsze funkcje.

Inne narzędzia, które można znaleźć w ofercie ahrefs:

pozostałe narzędzia - wygląd

O nich jednak będę pisał w innych artykułach.