E-mail

kontakt@dboho.pl

Telefon

+48 788 01 01 31

Dane firmy

NIP: 816-167-32-34
37-312 Łętownia 185

Jak i od czego zacząć pozycjonowanie

SEO Poradniki Jak i od czego zacząć pozycjonowanie

Jak i od czego zacząć pozycjonowanie

Początek pozycjonowania strony WWW?

Bardzo wielu młodych ludzi, którzy umiejętnie posługują się komputerem zadaje sobie pytanie ,, jak wypozycjonować swoją stronę’’. Pytanie to najczęściej pojawia się, gdy trzeba zapłacić 200-300zł wzwyż za miesiąc pozycjonowania swojej strony w jakiejś agencji interaktywnej czy też firmie reklamowej. Dla wielu osób pozycjonowanie jest czarną magią, której nigdy nie pojmą. Inni zaś uważają to za stratę swojego cennego czasu, więc wolą zapłacić firmie, by zrobiła to szybko i profesjonalnie za nich.

Otóż takie są fakty. Pozycjonowanie stron pochłania bardzo dużo czasu osobom, które tego dokonują. Chyba, że robią to firmy, których zdolności opierają się tylko i wyłącznie na korzystaniu z systemów wymiany linków tzw. SWL, blastów i innego dziadostwa, które prowadzi jedynie do filtru lub bana. Nie przeciągając tego nudnego wstępu przejdę teraz do konkretów, które przybliża wam przebieg oraz czynności w pozycjonowaniu.

By zacząć pozycjonowanie potrzebujemy nie tylko strony internetowe, sklepu, bądź bloga, ale także fraz na które będziemy pozycjonować. Na początku powinniśmy zacząć od optymalizacji naszej strony, a także od przygotowania zestawu fraz na które będziemy promować serwis.

Fraza – to słowo lub kilka słów, które stanowią zapytania w wyszukiwarkach internetowych. Przykładem frazy może być: katalog, katalog stron, katalog stron internetowych lub inne zapytanie na które chcemy wypozycjonować stronę.

Należy pamiętać, że pozycjonowanie na frazy dwu lub więcej wyrazowe jest łatwiejsze, czasem może przynieść to większe korzyści (większy ruch) niż TOP na frazę trudniejszą (ogólną). Na samym początku zaleca się wypozycjonowanie na frazy mniej znaczące, by potem przejść do konkretnych fraz. Dla przykładu: Posiadamy katalog stron, by wypozycjonować tę stronę na słowa bardziej znaczące czyli: katalog, katalog stron, płatny katalog, darmowy katalog – należy zacząć od pozycjonowania mniej znaczących fraz np.: mocny katalog stron internetowych, płatny katalog stron, darmowy katalog dobrych stron, oraz wiele innych kombinacji z tymi głównymi słowami.

Gdy posiadamy listę swoich słów kluczowych (fraz), należało by uzupełnić w naszej stronie czy też sklepie online pole zwane keywords, słowami które wybraliśmy do pozycjonowania – wystarczą te bardziej konkretne słowa. Po całym tym zabiegu będziemy mogli przejść do optymalizacji strony z błędów, a następnie do kolejne kroku.

Różnicowanie anchorów – Pamiętajmy, że im bardziej zróżnicujemy nasze frazy, tym lepiej dla nas. Będzie to wyglądało o niebo naturalnie niż tysiące linków na 1 – 2 słowa. Staraj się zdobywać linki tj. czytaj więcej, w postaci URL-a, obrazka itd.

Kolejnym krokiem jaki będziemy wykonywać, będzie katalogowanie strony. Jest to bardzo ważny element podczas startu w pozycjonowaniu. Należy reklamować się tylko w katalogach, które mają jakikolwiek sens. Osiągniemy dzięki temu szybką indeksację w wyszukiwarkach, zwiększymy swój Page Rank (PR), a przede wszystkim otrzymamy bardzo dużą ilość darmowych linków zwrotnych, które wpływają na pozycję w wyszukiwarkach. Nie będę się tutaj rozpisywał kolejny raz na temat katalogowania, gdyż wszystko to przeczytacie w artykule ,,katalogowanie strony – Co i jak’’. Dalszym elementem, również bardzo ważnym będzie pisanie oraz dodawanie artykułów do presell page.

Presell page – jest to strona internetowa na której znajdują się teksty reklamowe. Są to teksty w których umieszczane są frazy na które pozycjonujemy stronę, a następnie do tych fraz podpięte są linki do pozycjonowanej strony. Listę precli, które mają jakikolwiek sens znajdą Państwo tutaj.

Linki pochodzące z takich artykułów są bardzo lubiane przez Google. Gdy artykuł jest poprawnie stworzony, dobrze podlinkowany, wygląda w miarę naturalnie, może oddawać bardzo dużą moc do strony, którą chcemy wypozycjonować. Jak tworzyć teksty do precli dowiesz się w naszym poradniku, który będzie tylko i wyłącznie na ten temat.

Warto zapoznać się z instrukcjami, które pomogą w zwiększeniu skuteczności w trakcie katalogowania czy też preclowania.

Kolejną bardzo ważną rzeczą jest wymiana linków, nie chodzi mi tu o swl, lecz o wymianę linkiem ze stronami podobnie tematycznymi. Bardzo dobre jest wymienianie się z osobą, która posiada kilka stron, najlepiej tak samo tematycznych jak twoje. W taki sposób możesz wymienić się za link tematyczny do twojej strony z jego serwisu, za link tematyczny z twojej strony do innego jego serwisu. By to uprościć przedstawię to na obrazku.

Opcja 1:

– Symbol A będzie oznaczał Ciebie i twoją stronę.
– Symbol B i C będzie oznaczał stronę osoby z którą chcesz się wymienić.

Opcja 2:

– Symbol A i B będzie oznaczał Ciebie i twoje dwie strony o rożnych tematykach.
– Symbol C i D będzie oznaczał strony osoby z którą chcesz zrobić wymianę, będą to strony również o takiej tematyce jak twoje.

Zazwyczaj większość tych osób stosuje wymianę typu Opcja 3:

Gdzie A to twoja strona, a B to strona osoby z którą zachodzi wymiana. Odbywa się to poprzez wymianę linków między stronami A i B.

Budowa zaplecza – jeżeli posiada dość spory budżet to możesz sobie pozwolić na zbudowanie własnego zaplecza SEO, które pomoże Ci w osiągnięciu danego celu. Dzięki stworzeniu dodatkowych stron masz pewność co do jakości linków, które będą prowadzić do pozycjonowanego serwisu, ponadto sam zadbasz o jakość strony, a także o mocy jaka będzie przekazywana.

Linki follow i nofollow – pamiętaj, że dbając o naturalność musisz zadbać także o pozyskanie linków z atrybutem nofollow. Możesz je często zdobyć poprzez wypowiedzi w postaci komentarza na innych blogach.

Na co zwrócić uwagę? – aby reklamować się w zadbanych serwisach. O tym jak ocenić czy dany serwis jest zadbany dowiesz się z innego mojego artykułu. Pamiętaj na początku, aby nie przesadzać z ilością zdobywanych linków.

Nowe miejsca na reklamę – konieczne jest stałe wyszukiwanie nowych i zadbanych miejsc, gdzie będziemy mogli umieścić link, bądź informacje na temat naszej strony. Nigdy nie ograniczaj się do tych samych miejsc, gdyż w ten sposób tworzysz schemat, którego google nie lubi.

To by było na tyle w temacie dobrego pozycjonowania. Warto dodać, iż linki do naszej stronie nie mogą pochodzić jedynie z katalogowania i preclowania. Musisz różnicować źródła linków dodając je również na forach internetowych czy też pisząc komentarze w serwisach blogowych, gdzie możliwość jest dodania linku do swojej strony. Warto dodać, że w całej tej filozofii liczy się technika, opracowanie strategii, umiejętność dobrej optymalizacji serwisu, a także ocena wartości danego linku. Na temat innych szczegółowych metod pozycjonowania, dowiesz się w kolejnych poradnikach w formie nowego wpisu, które postaram się umieszczać na moim SEO blogu.

Troszkę z innej bajki, a mianowicie SEM

Inną bardzo skuteczną metodą jest reklama za pomocą kampanii AdWords. Pozwoli ona na promowanie serwisu na stronie głównej wyszukiwarki, bez pozycjonowania strony jej w sieci. Kampania ta naturalnie jest płatna. Warto więc skorzystać z SEM, gdy w szybkim stopniu chcemy pozyskać klientów, wyszukujących daną frazę.

Komentarze

  • 18 kwietnia 2011

    Moim skromnym zdaniem Adwords to SEM, nie SEO 😉

  • 8 lutego 2013

    Jestem początkującym pozycjonerem więc mam nadzieję że nie zostanę wyśmiany. Pozycjonuje amatorsko portal. Rozumiem, że katalogi stron z PR 1 lub 0 dają dużo słabsze efekty niż te z PR6 lecz moje pytanie brzmi czy te z PR 1 oraz 0 w ogóle pomagają się wybić ? Czy całkowicie znikome jest ich działanie?

Zostaw komentarz