728x90W dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić Państwu narzędzie SpyWords, które umożliwia analizę  konkurencji. Jak wiadomo podstawą w SEO jest znajomość swojej konkurencji. Musimy dokładnie poznać na jakie słowa nasza konkurencja się pozycjonuje, jakie linki zdobywa, czy też jakie kampanie prowadzi. Im więcej konkurencji przeanalizujemy, tym większą mamy szansę na sukces. Zebranie dużej ilości danych, umożliwia stworzenie odpowiedniej strategii dla swojej strony czy też biznesu. Tu w dużej mierze z pomocą przychodzi nam wspomniane narzędzie SpyWords, które potrafi nie tylko pokazać z jaką konkurencją mamy do czynienia na dane słowo w wynikach organicznych, ale także umożliwia analizę konkurencji w reklamie kontekstowej AdWords.

SpyWordsCałe narzędzie podzielone jest na 3 części: Analiza konkurencji, Walka domen, Wybór słów kluczowych. Poniżej przedstawię w skrócie każdą opcję.

Analiza konkurencji w SpyWords

SpyWords.pl  - Analiza słowa kluczowego

Tak prezentują się wyniki dla danego słowa kluczowego. Jak widzimy na samej górze mamy Liczbę wyszukiwań słowa w danym miesiącu, a także liczbę reklamodawców, którzy wykupili reklamę AdWords, oraz średni koszt kliknięcia.

Poniżej w tabeli mamy przedstawioną już konkurencję AdWords, domenę dla której została wykupiona reklama, tekst reklamy, a także ilość słów na którą reklamodawca rozmieszcza reklamy. Po kliknięciu w nazwę domeny, bądź w ilość łącznych słów mamy dostęp do kolejnych statystyk.

Analiza strony googleWalka domen

Funkcja ta pozwala na grupową analizę. Dzięki niej dowiesz się jakie dobre słowa kluczowe zostały przez ciebie pominięte.

„Walka domen” pozwala w kilka sekund porównać wskaźniki i słowa kluczowe do 3 domen jednocześnie. Posłużę się przykładem kilku banków, aby pokazać jak prezentują się wyniki.

Porównanie domen pkobp.pl, bzwbk.pl i aliorbank.pl

 Wyjaśnienie oznaczeń:

Słowa kluczowe w reklamie:

Słowa kluczowe

Średnia pozycja reklam:

Średnia pozycja reklam

Słowa kluczowe w wyszukiwaniu:

Liczba słów kluczowych w wyszukiwaniu

Budżet na reklamę (miesięcznie):

Miesięczny budżet na reklamę

Ruch z AdWords (miesięcznie):

Miesięczny ruch z AdWords

Ruch z wyszukiwania (miesięcznie):

Miesięczny ruch z Wyszukiwarki google

Świetnie spisują się wykresy, które umożliwiają szybki podgląd wybranych danych tj. wspólne słowa kluczowe dla wszystkich domen. Wystarczy kliknąć na wybrany obszar wykresu, aby w prawej części otrzymać dane.

Wykres ze wspólnmi słowami kluczowymi

Wykres przedstawiający wspólne słowa kluczowe dla 3 domen.

Wybór słów kluczowych

Po wpisaniu danego słowa kluczowego, system wyświetli propozycję polecanych słów oraz wyświetli obok niej (miesięczną liczbę wyszukiwań, średni CPC, liczbę reklamodawców).

Propozycja innych słów kluczowych

Pozostałe informacje

Należy liczyć się z tym, że narzędzie SpyWords.pl nie jest w stanie przeanalizować wszystkich polskich stron, więc dane w niektórych przypadkach mogą dużo odbiegać od rzeczywistości. Niestety ale żadne narzędzie w tym zakresie nie jest idealne, gdyż aby mieć w pełni wartościowe dane należałoby mieć dostęp do czyjegoś konta.

Należy pamiętać, że statystyki w serwisie aktualizowane są raz na 30 dni. Jeżeli spotkamy się z sytuacją, gdzie nie ma wyników do naszego zapytania:

brak-slowa

Konieczne jest dodanie tego słowa kluczowego do bazy danych. W tym celu w Panelu na swoim koncie należy kliknąć, dodaj słowa kluczowe.

SpyWords - dodawanie-slow-kluczowych

Po dodaniu słów, należy czekać na update, w którym to zostaną one uwzględnione. Administracja informuje iż po kontakcie e-mail, możliwe jest przyśpieszenie dodania wskazanych słów do systemu.

Wszystkie dane można wykorzystać do ulepszenia swoich kampanii AdWords, czy też do pozycjonowania. SpyWords głównie wykorzystuję do wyszukiwania nowych słów, a także do sprawdzania na jakie słowa pojawia się konkurencja. Narzędzie nie jest tanie, ale bardzo się przydaje, ponadto cały czas jest rozwijane. Jak wspomniałem wcześniej, czasami statystyki są z kosmosu, więc nie każdy będzie zadowolony. Trzeba po prostu umieć wykorzystać narzędzie do swoich celów, a także dane, które stanowią pewien zarys rzeczywistości.

Każdy kto używa oprogramowania i ma dostęp do sporej ilości danych, może pomagać w rozwoju narzędzia poprzez kontakt z supportem.

Ceny, zniżki i promocje

Cena za korzystanie z narzędzia z pewnością dla osoby, która prowadzi mały biznes / mała stronę nie jest najlepsza. Plusem jest tu dość spora ilość zniżki przy opłacie na 6 lub 12 miesięcy. Ponadto dla czytelników bloga został przygotowany specjalny kod rabatowy na okres miesiąca, który upoważnia do odbioru 30% zniżki podczas pierwszej rejestracji w systemie. W trakcie rejestracji należy podać kod: DBOHO

Kod promocyjny

Opłaty za korzystanie z narzędzia

Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało można pytać w postaci komentarzy. Przypominam, że na forum PIO znajduje się wątek rozpoczęty na temat tego narzędzia, gdzie odpowiedzi udzielają osoby z SpyWords. Zalecam tam zadawanie pytań odnośnie funkcjonowania narzędzia, bądź poprzez support e-mail.

Temat na PIO: http://www.forum.optymalizacja.com/topic/187617-spywords-serwis-analizy-konkurencji-w-wynikach-wyszukiwania-i-adwords/

728x90

Krótkie video na temat narzędzia